مراسم بزرگداشت مرحوم سلیمی آشتیانی

مراسم بزرگداشت مرحوم هاشم سلیمی آشتیانی و تقدیر از خیرین و مراسم رونمایی از ۸ هزار بسته لوازم التحریر و ۷۲ دستگاه ویلچر در شیرخوارگاه شبیر همزمان با هفته فرهنگی تهران با حضور فرماندار تهران در شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به مناسبت هفته فرهنگی تهران و در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نیکوکاری، مراسم بزرگداشت مرحوم هاشم سلیمی آشتیانی و تقدیر از خیرین و نیز رونمایی از توزیع ۸ بسته لوازم‌ التحریر و ۷۲ دستگاه ویلچر خریداری شده توسط خیرین برای اهدا به جامعه هدف بهزیستی با حضور احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران، حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران و محمد رضا کارگری قائم مقام مجمع خیرین کشور در محل شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.

 فرماندار تهران در این مراسم گفت: هر کسی اجازه این را پیدا نمی‌کند که مالش را در کار خیر هزینه کند، این لطف و موهبت خداوند و عنایت اهل بیت(ع) است که اجازه می‌دهد انسان‌ها مالشان را در این راه هزینه و ماندگار شوند.

قیومی در ادامه افزود: اینجا زمانی توسط قاضی شبیر اهدا شده که انسان والا، مؤمن و معتقدی بود، سال‌ها بعد خیرینی مثل سلیمی و کارگری مجموعه را برای حمایت از کودکان بازسازی کردند.

 معاون استاندار تهران در ادامه عنوان کرد: ۱۰ درصد جمعیت هر شهر دارای معلولیت هستند و حتماً مشارکت همه مردم و خیرین را می‌طلبد تا کارهای بزرگی برای حمایت از آنها انجام شود، لذا نیاز به اصلاح برخی از قوانین برای حمایت از فعالیت خیرین داریم و حتماً این موضوع را در نظر خواهیم داشت.

وی در ادامه این مراسم اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در مراکز نگهداری از کودکان تهران کمتر از ۱۰۰ کودک زیر سه سال نگهداری می‌شود، در همین راستا قوانین و بروکراسی را تسهیل کردیم تا زودتر بچه‌ها خانواده‌دار شوند.


فرماندار تهران در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار این حمایت ها به دنبال مکانی برای نگهداری معتادان متجاهر هستیم و به همت شما سیمای کلانشهر تهران از آسیب های اجتماعی دور و به شرایط یک شهر مطلوب حرکت خواهد کرد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از خیرین گفت: سه سال پیش متوسط بچه‌هایی که در مراکز نگه‌داری می‌شدند ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بود، اما اکنون در سه شیرخوارگاه ۱۰۰ بچه هم نداریم و کودکی که سه ماه اقامت در مرکز داشته باشد نیز وجود ندارد.  

نصیری در ادامه عنوان کرد: بیشتر بچه‌ها یا بازپیوند شده‌اند، یا به فرزندخواندگی رفته‌اند و یا در مراکز خانواده محور حضور دارند. اکنون برای ترخیص کودکان مدل‌سازی پلتفورمی داریم و برای بخش زیادی از بچه‌های خروجی نگرانی نداریم. در حوزه کودکان کار اکنون وضعیت کودکان کار خیابان و حمایت از کودک کار در خانه وضعیت بهتر شده و این به دلیل فعالیت خیرین بوده است.

مدیر بهزیستی شهرتهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری برگزار شد و امیدوار هستیم خیرین همچنان که همیشه یار و بازوی توانمند ما بوده به کار نیک خود ادامه دهند و بتوانیم خدمات مطلوب و موثری به جامعه هدف خود در بهزیستی شهرستان تهران ارائه کنیم.

برزگر در ادامه سخنانش و در جمع خبرنگاران افزود: امروز در ادامه پویش مهر و با هدف تامین نوشت افزار دانش آموزان تحت پوشش توسط خیرین ۸ هزار بسته لوازم التحریر به همراه کیف مدرسه آماده و برای حمایت از جامعه هدف اهدا خواهد شد و در ضمن ۷۲ دستگاه ویلچر نیز به نیت ۷۲ تن یاران امام حسین(ع) نیز به افراد دارای معلولیت اهدا خواهد شد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم دختران مرکز بنا به اجرای سرود پرداختند و با حضور مسئولین  از جمعی از خیرین با اهدا لوح تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است، هاشم سلیمی آشتیانی (۱۳۳۷-۱۴۰۳ تهران) خیّر تهرانی و از ببنیانگذاران جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور و مجمع خیرین سلامت کشور، مجمع خیرین کشور، جامعه خیرین حامی معلولان کشور، جامعه خیرین مسجدساز کشور، انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران و بسیاری از تشکل‌ها و محافل خیری در ایران، در ۲ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل ابتلا به سرطان خون در سن ۶۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 119340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد